Tuesday, January 10

My heart skips a beat.

Heyyy waddup,

So haritu, borak borak dengan housemate. So ama cerita ada this guy suka dia apa benda semua. Memula ama okay tapi the guy suka push push ama, tak matang apa semua. So ama decide to stop contact lah. Tapi nampak lah effort lelaki tu nak kan ama, cuma tak matang tu lah yang unacceptable. So aku cakap kat ama 

"kau tak nak bagi dia peluang ke ma?"

Aku tanya biasa je kan guys? Tetiba ada sorang ni dia tuju balik soalan ni kat aku.

"kalau zaid nak kau balik, kau nak tak seh?"

Aku cam, eh pahal pulak aku yang kena ni? Aku cuma tanya ama bebetul ke dia tak nak budak tu. So aku straight jawab

"tak."

Diorang terus tanya lah asal tak nak apa benda semua. Aku cuma cakap 

"dia baik, husband material, tapi bukan untuk aku."

Aku tahu before this aku update blog cerita pasal zaid apa semua, kebaikan dia, apa yang dia bantu aku semua, aku tak lupa semua tu. Aku ingat semua budi dia. Even sekarang tengah berhutang pun dia okay je dengan aku. Cuma, you kenal dia dah bertahun kot, mungkin tak lah sampai 10 tahun ke apa, but 2 years is enough. You kenal perangai dia apa semua. Macam aku cakap dia baik, tapi bukan untuk aku. Past is past, dah lepas kot. Masa break tu memang aku ngamuk lah, dah dia minta break dengan alasan "dia rasa aku bukan jodoh dia". Wei 2 years bukan sekejap, 2 years and a half to be exact. Awal awal kau tak nak fikir pulak. Since then, dah tak pernah contact langsung. And im glad, a lot. Contact cuma bagitahu aku dah bank in duit je kat dia. 
Sekarang, ingat pun tidak, jumpa pun tidak even sama kampus tempat belajar. Sampai bebudak rumah tanya "seh, zaid extend sem ke lepas break dengan kau?" hahaha fuck. Mampus sampai graduate kena bahan.

So free nasihat, adik adik yang masuk belajar tu, jangan cari boyfriend sama tempat belajar. Mampos sampai graduate kau kena bahan je haha.
Ingat lepas break dapat jumpa lagi bagus, but worst! Worst like hell! Haha. Ah aku malas cerita. Not worth it. 

So sekarang aku happy, a lot better. I have someone I've never expected to meet before. I love him dearly, with all of my heart. You know, when you get the feeling like you met 'The One', thats what I'm feeling right now. I just hope semua berjalan lancar, may Allah ease everything for both of us. I hope a lot actually. Hm, that doesnt change, in me, isnt it? Meh.
I just bersyukur sangat dengan apa yang I ada sekarang ni. I know, no one gonna read this boring blog anymore. I cuma cerita sebab I suka luahkan apa I rasa. I wish Ibu were here, so I can share this happy story with her. And she always going to doa yang baik baik untuk I. I miss her so much.

No comments:

Post a Comment