Sunday, July 13

if I ain't got you

assalamualaikum silent reader :)

Ramadhan kali ni tak seceria Ramadhan yang lepas
5/7/2014 pukul 2.45 petang
Ibu meninggalkan kami selamanya
strok
sedih yang teramat sedih
aku kakak, kakak yang sulung
tak tahu nak gambarkan macam mana perasaan aku
bila tengok Ayah termenung, menangis
ya Allah besar sangat dugaan ni
ayat last yang Ibu cakap pada aku
"Ibu nak g jalan dulu eh"
Allahuakhbar
teman rapat aku, tempat aku mengadu bercerita macam macam
dah pergi untuk selamanya
"akak rindu sangat bu, terlampau rindu"
ayaht ibu yang selalu aku ingat dari dulu sampai sekarang
"kalau tak ada orang yang sayang kau kat sana
jangan risau, balik mersing. kat sini semua orang sayang kau"
Ibu dah tak ada. kalau akak sakit nanti siapa yang tolong akak
siapa nak pujuk akak kalau sakit akak datang
tapi alhamdulillah, aku yang mandikan ibu, aku yang kafankan ibu
ibu cantik, ibu cantik sangat :')

semua yang tahu tentang Ibu, semua terkejut
sebab sekejap sangat, semua nya tiba-tiba
semua sebab aku
kalau lah aku ikut ibu pergi kebun sebelah masatu

aku tak tahu sebenarnya nak buat apa
orang suruh aku kuat, aku cuma jawab insya'Allah
tapi sebenanrnya aku tak tahu nak kuat macam mana

assalamualaikum

No comments:

Post a Comment